• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

verro

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
31 Augusti 2021
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Hur länge till löper leasingavtalet på? Jag fick själv beviljad skuldsanering med privatleasad bil, men hade bara ca ett halvår kvar på avtalet och kunde även bevisa att bilen inte påverkade min privatekonomi eftersom milersättning för körda mil i tjänsten ”betalade” månadsavgiften för bilen…
Hur mycket betalar ni per månad i avgift?!
Den är dyr, 3700 kr
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Hej allihopa.
Jag är beviljad skuldsanering.
Nu till problemet skött planen som ja ska men nu gick bilen sönder, totalt fick skrota. Ha fått köpa min brors bil för 10.000 kr den är värd ca 20.000 behöver ha den för att ta mig till jobb fram tillbaka då det inte är bussförbindelser som passar de tider ja jobbar och för långt för cykel.

Jag kommer hamna efter med halva beloppet förra och denna. Ha begärt omprövning samt skickat till min handläggare förklarat.

Jag kommer kunna betala som vanligt igen nu i september samt förmodligen betala ikapp innan november är slut de ja hamnat efter.

Jag är så orolig då jag är ensamstående med barn och haft ångest för det här 1 vecka nu. Hade de vart tv eller något annat hade ja skitit i vilket och följt planen men utan bil kan ja inte jobba.

Tror ni jag kommer bli av med min skuldsanering?

Tacksam för svar.
Nä du kommer inte bli av med Din skuldsanering! Vanligtvis krävs en försummelse om 4 månadsbetalningar för att det ska anses vara fog för upphävande eller förlängning av planen.
 

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
482
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
Den står på sambon, alltså han som

Hej allihopa.
Jag är beviljad skuldsanering.
Nu till problemet skött planen som ja ska men nu gick bilen sönder, totalt fick skrota. Ha fått köpa min brors bil för 10.000 kr den är värd ca 20.000 behöver ha den för att ta mig till jobb fram tillbaka då det inte är bussförbindelser som passar de tider ja jobbar och för långt för cykel.

Jag kommer hamna efter med halva beloppet förra och denna. Ha begärt omprövning samt skickat till min handläggare förklarat.

Jag kommer kunna betala som vanligt igen nu i september samt förmodligen betala ikapp innan november är slut de ja hamnat efter.

Jag är så orolig då jag är ensamstående med barn och haft ångest för det här 1 vecka nu. Hade de vart tv eller något annat hade ja skitit i vilket och följt planen men utan bil kan ja inte jobba.

Tror ni jag kommer bli av med min skuldsanering?

Tacksam för svar.
Hej har köpt två bilar gjort omprövning det har gått varje gång.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hej allihopa.
Jag är beviljad skuldsanering.
Nu till problemet skött planen som ja ska men nu gick bilen sönder, totalt fick skrota. Ha fått köpa min brors bil för 10.000 kr den är värd ca 20.000 behöver ha den för att ta mig till jobb fram tillbaka då det inte är bussförbindelser som passar de tider ja jobbar och för långt för cykel.

Jag kommer hamna efter med halva beloppet förra och denna. Ha begärt omprövning samt skickat till min handläggare förklarat.

Jag kommer kunna betala som vanligt igen nu i september samt förmodligen betala ikapp innan november är slut de ja hamnat efter.

Jag är så orolig då jag är ensamstående med barn och haft ångest för det här 1 vecka nu. Hade de vart tv eller något annat hade ja skitit i vilket och följt planen men utan bil kan ja inte jobba.

Tror ni jag kommer bli av med min skuldsanering?

Tacksam för svar.
Att du ligger back med dina betalningar är inte så bra. Ligger man back två månader så har jag för mig att borgenärerna blir informerade.
Kan du bevisa att du är beroende av bil så kanske det är till din fördel.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hej har köpt två bilar gjort omprövning det har gått varje gång.
Att du köper bil är inte något som behöver omprövas du är fri att göra vad du vill med dina pengar under skuldsaneringen.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Nä du kommer inte bli av med Din skuldsanering! Vanligtvis krävs en försummelse om 4 månadsbetalningar för att det ska anses vara fog för upphävande eller förlängning av planen.
Efter två månader informeras borgenärerna har jag för mig.
 

Nyfiken751

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
29 Juli 2021
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
23
Poäng
102
Hej grubblar på en sak, bor inneboende idag och söker aktivt lägenheter, säg att jag får en som är inflyttning inom en månad och hyran är dyrare , hur gör jag då? onrpövning ja men väntar redan på en omprövning och är inne i min tredje månad , kommer inte ha råd att betala enligt betalplan om hyran är ca 4000 dyrare och detta då i 3 månader, någon som har något bra svar :) Med vänlig hälsning,
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp